Letošnja tradicionalna konferenca Trendi na področju družbene odgovornosti 2024, ki jo organiziramo na Ekvilib Inštitutu v sodelovanju z Mrežo za družbeno odgovornost Slovenije in IEDC – Poslovno šolo Bled je potekala 6. junija 2024 na Bledu. Osrednja tema konference je bila Blagovna znamka delodajalca kot del družbene odgovornosti organizacije.
Uvodno dobrodošlico sta udeležencem namenila prof. Danica Purg, predsednica IEDC-Poslovne šole Bled in Aleš Kranjc Kušlan, direktor Ekvilib Inštituta, sledila pa sta dva osrednja govora.
Dr. Aleksandra Kregar, menedžerka, arhitektka, svetovalka in predavateljica na IEDC-Poslovni šoli Bled, nam je ponudila razmislek na vprašanje zakaj družbena odgovornost prispeva k boljši blagovni znamki delodajalca. Izpostavila je, kako pomembna je povezanost ter uravnoteženost strategije in kulture podjetja, saj kultura določa osebnost podjetja kot delodajalca. Predstavila je korake in izzive postavitve in upravljanja znamke delodajalca ter zaključila z vplivom znamke delodajalca na družbeno odgovornost in pomembnost empatije pri vsem tem.
Sledilo je predavanje prof. Roberta Biloslava, podpredsednika Evro-Sredozemske univerze EMUNI in vodje Inštituta za vedenjsko ekonomijo pri ZRS Koper, ki je predstavil 7 elementov blagovne znamke delodajalca na presečišču družbene odgovornosti podjetja, ki so: proces zaposlovanja, odgovorno delovno okolje, usposabljanje in razvoj, dobro počutje, družbena odgovornost, prejemki in ugodnosti ter organizacija dela. V svoj govor je vključil tudi povzetek raziskave Blagovna znamka delodajalca, v kateri so sodelovala podjetja, ki so imetniki certifikata Družbeno odgovoren delodajalec, ter zaključil, kako pomembno je vzpostaviti in vzdrževati delovno okolje, ki temelji na dostojanstvu in spoštovanju
vseh zaposlenih.
Predavanjema je sledila okrogla miza z naslovom “Blagovna znamka delodajalca kot del ESG strategije – iz osebne na globalno raven in nazaj”, na kateri sta poleg moderatorja Aleša Kranjc Kušlana, dr. Aleksandre Kregar in prof. Roberta Biloslava sodelovali še Katja Korošec iz 3fs Nordic SI d.o.o. in mag. Maja Skorupan iz Odvetniške pisarne Senica & partnerji d.o.o. Sodelujoči na okrogli mizi so podali
svoje osebne izkušnje z blagovno znamko delodajalca, kjer so bili in so zaposleni. Vsi so se strinjali, da je pomembno, da vemo kdo smo in v kaj verjamemo, da smo avtentični, tako na osebni ravni kot na ravni podjetja, kjer je ključno vodstvo, ki mora to, kar govori tudi početi. Izpostavili so, kako je karierni razvoj posameznika in skrb za ljudi pomemben del blagovne znamke. Poudarili so pomembnost prepoznavanja
(medgeneracijske) različnosti in iskanja aktivnosti, kjer so lahko vsi vključeni. Okrogla miza se je zaključila s poudarkom na pomembnosti dobre komunikacije, ki lahko dela čudeže pri rasti kulture podjetja.
Okrogli mizi sta sledili še dve interaktivni delavnici, na katerih so udeleženci izmenjali poglede, izzive in izkušnje pri graditvi blagovne znamke delodajalca in povezave z njihovimi politikami trajnostnega poslovanja. Dr. Aleksandra Kregar je vodila delavnico z naslovom “Kako učinkovito integrirati družbeno odgovornost kot del blagovne znamke delodajalca”, Aleš Kranjc Kušlan in Gašper Zakrajšek pa sta kreirala delavnico z naslovom “Certifikata DPP in DOD kot orodji gradnje blagovne znamke delodajalca”.